چگونه به راحتی اندازه قلم را در وردپرس تغییر دهیم

چگونه به راحتی اندازه قلم را در وردپرس تغییر دهیم

آیا می خواهید اندازه فونت را در پست ها یا صفحات وردپرس خود تغییر دهید؟

بعضی اوقات ، ممکن است بخواهید یک خط یا یک پاراگراف بزرگتر کنید ، یا ممکن است بخواهید اندازه قلم کل محتوای صفحه خود را افزایش دهید.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی اندازه قلم را در وردپرس تغییر دهید. شما نه تنها چگونگی تغییر اندازه قلم در پست های وردپرس خود ، بلکه نحوه انجام این کار را در وب سایت خود یاد خواهید گرفت.

روش 1: با استفاده از عناوین پاراگراف

بازدید کنندگان شما فقط چند ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند بمانند یا وب سایت شما را ترک می کنند. این به شما زمان کمی می دهد تا آنها را متقاعد کنید که در وب سایت شما بمانند.

استفاده از عناوین در محتوای شما یک روش عالی برای جلب توجه کاربران است.

آنها به شما امکان می دهند تا پستها و صفحات خود را با استفاده از عناوین مختلف (که اغلب به آنها “زیر عناوین” گفته می شود) بهتر به کاربران نشان دهید.

عنوان نیز برای سئو عالی است. موتورهای جستجو وزن بیشتری را نسبت به متن پاراگرافی معمولی توجه می کنند.

نحوه اضافه کردن عنوان در صفحه ساز پیش فرض وردپرس

با افزودن بلوک “عنوان” می توانید یک عنوان به پست ها یا صفحات خود اضافه کنید. می توانید آن را جستجو یا در بخش “بلوک های مشترک” در ویرایشگر بلوک وردپرس بیابید.

بلاک عنوان

این بلاک به صورت پیش فرض به تیتر 2 می باشد. اگر می خواهید این مورد را تغییر دهید ، می توانید به سادگی بر روی کشویی “H2” کلیک کنید تا اندازه دیگری را انتخاب کنید.

تیتر 2 گوتنبرگ

از طرف دیگر ، می توانید این کار را در تنظیمات بلاک در سمت چپ صفحه تغییر دهید. همچنین می توانید رنگ عنوان را نیز در آنجا تغییر دهید.

نحوه اضافه کردن عنوان در ویرایشگر کلاسیک قدیمی تر

اگر هنوز از ویرایشگر کلاسیک قدیمی در WordPress استفاده می کنید ، می توانید سرفصل ها را با استفاده از کشویی “پاراگراف” اضافه کنید.

حتما بخوانید :)  چگونه خطای وردپرس "Missing A Temporary Folder" را برطرف کنیم

فقط متنی را که می خواهید به عنوان تبدیل شود ، انتخاب کنید ، روی کشویی “پاراگراف” کلیک کنید و اندازه عنوان خود را انتخاب کنید.

ویرایشگر کلاسیک تغییر تیتر عنوان

اندازه و رنگ سبک های مختلف عنوان توسط صفحه سبک شما (Style.css) کنترل می شود.

اگر از یک قالب وردپرس حرفه ای استفاده می کنید ، ممکن است گزینه تغییر تنظیمات را در قسمت نمایش »سفارشی سازی پیدا کنید.

استفاده از زیرنویس ها در مقالات خود ، خوانندگان را آسان تر می کند تا آنچه را که به آنها می گویید ، دنبال کنند. در عین حال ، باعث می شود پست های وردپرس شما به صورت SEO friendly باشند.

روش 2: تغییر اندازه متن در ویرایشگر بلاک

اگر می خواهید یک پاراگراف یا حتی کل پست خود را با فونت بزرگتر داشته باشید چه می کنید؟ شما می توانید با استفاده از ویرایشگر پیش فرض بلوک وردپرس ، این کار را به راحتی انجام دهید.

فقط روی هر بخش بند کلیک کنید ، سپس اندازه قلم را در زیر “تنظیمات متن” در سمت چپ انتخاب کنید.

تغییر اندازه سایز متن در گوتنبرگ

تغییر اندازه سایز متن در گوتنبرگ

می توانید از کشویی انتخاب کنید ، که شامل کوچک ، معمولی ، متوسط ، بزرگ و خیلی بزرگ است. اگر نظر خود را تغییر دهید ، فقط کافی است بر روی دکمه “تنظیم مجدد” کلیک کنید تا بند شما به متن پیش فرض بازگردد.

همچنین گزینه “سفارشی” وجود دارد که می توانید به راحتی اندازه پیکسل مورد نظر خود را تایپ کنید.

این گزینه ها در ویرایشگر قدیمی برای وردپرس در دسترس نیست.

اگر تصمیم دارید با ویرایشگر کلاسیک کار کنید پس در ادامه با ما همراه باشید.

روش 3: اندازه قلم را با استفاده از افزونه پیشرفته TinyMCE تغییر دهید

TinyMCE Advanced یک افزونه وردپرس است که کنترل بیشتری بر اندازه فونت ها و قالب بندی متن و همچنین طیف وسیعی از سایر ویژگی ها به شما می دهد.

حتما بخوانید :)  15 کاری که قبل از تغییر قالب وردپرس باید انجام دهید

این مخصوصاً در مورد ویرایشگر کلاسیک قدیمی بسیار مفید است ، اما با ویرایشگر بلاک نیز کار می کند. این بلوک جدید به نام “پاراگراف کلاسیک” اضافه می کند که کلیه کنترل های TinyMCE را در خود دارد.

برای استفاده از آن ، ابتدا باید افزونه TinyMCE Advanced را نصب و فعال کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید ، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را بررسی کنید.

بعد ، برای پیکربندی تنظیمات ویرایشگر به منو تنظیمات »TinyMCE Advanced بروید. اینجاست که می توانید دکمه های مورد نظر خود را در نوار ابزار TinyMCE Advanced تنظیم کنید.

اگر از ویرایشگر Classic استفاده می کنید ، باید ببینید که TinyMCE کشویی “اندازه قلم” را به طور پیش فرض در ردیف دوم آیکون ها فعال کرده است.

اگر بخواهید می توانید آن را به ردیف اول منتقل کنید.

تغییر سایز فونت tinymce advanced

اگر از ویرایشگر بلاک استفاده می کنید ، لازم است صفحه را پیمایش کنید و با کشیدن و رها کردن آن ، کشویی Font Sizes را به نوار ابزار اضافه کنید:

فونت سایز tinymce advanced

حتما روی “ذخیره تغییرات” در پایین صفحه کلیک کنید.

برای دیدن دکمه ها در عمل ، یک پست جدید ایجاد کنید یا یک مورد موجود را ویرایش کنید.

در ویرایشگر بلوک ، اکنون می توانید یک بلوک “پاراگراف کلاسیک” را اضافه کنید. دارای کنترل های TinyMCE Advanced است ، مانند این:

بلوک پاراگراف

در ویرایشگر کلاسیک نوارهای ابزار TinyMCE Advanced را با کشویی اندازه فونت مشاهده خواهید کرد:

می توانید هر اندازه فونت را از کشویی انتخاب کنید.

توجه: این گزینه به اندازه ویرایشگر بلوک وردپرس به شما گزینه هایی نمی دهد و نمی توانید اندازه فونت خود را تایپ کنید.

روش 4: تغییر اندازه قلم سایت با استفاده از CSS

اگر هر بار که یک مقاله را ویرایش می کنید اندازه فونت را تغییر می دهید ، ممکن است بخواهید با تغییر دائمی در قالب خود ، آن را آسانتر کنید.

حتما بخوانید :)  معرفی 6 مورد افزونه های تخصصی SMTP وردپرس

خبر خوب این است که می توانید اندازه پاراگراف پیش فرض را در کل سایت خود تغییر دهید. بهترین راه برای این کار با استفاده از Theme Customizer تحت تنظیمات »سفارشی سازی است.

ممکن است برخی از مضامین وردپرس گزینه ای را برای تغییر اندازه قلم در اختیار شما قرار دهند. اگر می توانید این گزینه را پیدا کنید ، می توانید بدون نوشتن کد CSS از آن استفاده کنید.

اما ، اگر قالب شما آن ویژگی را ندارد ، می توانید CSS سفارشی را اضافه کنید تا قوانین اندازه قلم خود را اضافه کنید.

به سادگی بر روی گزینه “CSS اضافی” در تنظیم کننده تم کلیک کنید. اینجاست که می توانید تمام کدهای CSS سفارشی خود را ذخیره کنید.

css سفارشی

اکنون در زیر ، کد CSS را به بخش “Css اضافه” خود را به سادگی اضافه کنید. در این مثال ، ما اندازه قلم را به “16px” تغییر می دهیم ، می توانید اندازه قلم متفاوت را انتخاب کنید.

p { 
font-size:16px; 
}

فوراً تغییرات را در پیش نمایش به صورت زنده در سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد. اگر از اندازه قلم راضی هستید ، بر روی دکمه “انتشار” در بالای صفحه کلیک کنید تا تنظیمات اعمال ذخیره شود.

توجه: CSS سفارشی شما فقط به قالبی که استفاده می کنید اعمال می شود. اگر بعداً به یک قالب متفاوت وردپرس تغییر دهید ، باید دوباره آن را در بخش سفارشی سازی کپی و جایگذاری کنید.

کد فوق فقط برای متن پاراگراف اعمال می شود. اگر بخواهید اندازه قلم همه زیر عناوین h2 را تغییر دهید ، چه می کنید؟

نگران نباشید ، کد پایین را اضافه کنید تا عنصر h2 در قالب شما مانند این باشد:

h2 { 
font-size:32px; 
}

شما می توانید همین کار را با عناوین دیگر انجام دهید و فقط با تغییر دادن h2 به h3 ، h4 یا h5.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه به راحتی اندازه قلم را در وردپرس تغییر دهید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید