ساخت لینک کوتاه در وردپرس برای نوشته‌ها

ساخت لینک کوتاه در وردپرس برای نوشته‌ها

ساخت لینک کوتاه در وردپرس دارای اهمیت بسیار زیادی در اخذ رتبه و نتیجه مطلوب نزد گوگل است. اگر شما هم در تلاش هستید تا یک وبسایت بهینه سازی شده بسازید که دارای کیفیت بالا و نرخ کلیک قابل قبولی است، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با چگونگی ساخت لینک کوتاه برای نوشته ها در وردپرس آشنا شده و همچنین اهمیت پیوند یکتا را بررسی کنیم.

 پیوند یکتای نوشته‌ها در وردپرس باید چگونه باشند ؟

 پیوند یکتای نوشته‌ها در وردپرس باید چگونه باشند ؟

هنگام انتشار محتوا می‌بایست به لینک و آدرس این نوشته بسیار دقت کنید. هنگامی که شما برای محتوا و نوشته‌ای که در پلتفرم وردپرس درج می‌کنید و در حال ویرایش برای انتشار آن هستید، آن زمان که در قسمت مولفه ” عنوان” متن مورد نظر را قرار می دهید، به تگ H1 تبدیل می شود و بصورت اتوماتیک برای تعیین پیوند یکتا از آن متن عنوان استفاده می‌شود.

اینکه پیوند یکتا یا همان لینک بصورت قابل قبول، و دارای استاندارهای لازم باشد، برای مسئله سئوسازی وبسایت و همچنین قوانین گوگل از فاکتوهای بسیار مهم تلقی می‌شود. همگامی که در حال انتشار یک متن فارسی در محتوای خود هستید و تگ اچ وان ( عنوان) را فارسی انتخاب میکنید، مسلما لینک شما هم فارسی می‌شود، این یک مسئله مهم است و شما حتما باید از قسمت ویرایش پیوند یکتا، معادل انگلیسی عنوان خود را جاگزین آن کنید.

زیرا متن فارسی توسط موتور گوگل در این سیستم قابل خواندن نیست و عبارات نامفهومی را به گوگل تحویل می دهد که همین موضوع برای خراب کردن سئوی وبسیایت شما کافی است.

حال که پیوند یکتا را به انگلیسی تغییر دادید، به فکر این باشید که از یک متن کوتاه و با مفهوم استفاده کنید تا ساخت لینک کوتاه در وردپرس مطابق قوانین بهینه‌سازی سئوی وبسایت باشد. برای کوتاه کردن لینک علاوه بر این روش، راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد.

حتما بخوانید :)  چگونه خطا Establishing a Database Connection در وردپرس رفع کنیم؟

در ادامه همراه ما باشید تا روش‌های اصلی ساخت لینک کوتاه در وردپرس را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش‌های اصلی ساخت لینک کوتاه در وردپرس

روش‌های اصلی ساخت لینک کوتاه در وردپرس

در وردپرس، شما می‌توانید از روش‌های مختلفی برای ساخت لینک کوتاه استفاده کنید. در ادامه، چند روش رایج را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد:

یک روش آن است که معادل انگلیسی عنوان را با استفاده از قسمت ویرایش پیوند یکتا جایگذاری کنیم و گزینه تایید را بزنیم تا لینک تغییر کند. توجه داشته باسید که بیشتر 5 الی 6 کلمه نباشد متن انگلیسی که جایگذاری می‌کنید.

شما می‌توانید در وردپرس، از افزونه‌های مختلفی برای ساخت و مدیریت لینک‌های کوتاه استفاده کنید. از سرویس‌هایی که کارشان ارائه لینک کوتاه است می‌توان بهره برد. سرویس‌های خارجی مانند Bitly، TinyURL و Google URL Shortener ساخت لینک کوتاه در وردپرس را راحت‌تر کرده اند. برای استفاده از این سرویس‌ها، شما باید ابتدا در سایت مربوطه ثبت‌نام کنید و سپس لینک مورد نظر خود را در آن برنامه کوتاه کنید. سپس آن لینک کوتاه شده را در قیمت ویرایش پیوند یکتا وارد نمایید.

و همچنین یک روش دیگر آن است که شما می‌توانید در بخش “ویرایش پیوندها” از پنل مدیریت وردپرس، لینک‌های کوتاه را ایجاد کنید. برای این کار، شما باید یک پیوند سفارشی با استفاده از URL کامل ورودی ایجاد کنید و سپس آن را به عنوان لینک کوتاه استفاده کنید.

در صورتی که تجربه برنامه‌نویسی دارید، می‌توانید از اسکریپت‌ها و ابزارهای لینک کوتاه استفاده کنید. برخی از مثال‌های معروف شامل “YOURLS” و “Polr” است. با نصب و پیکربندی این اسکریپت‌ها بر روی سرور خود، شما می‌توانید لینک‌های کوتاه را به صورت سفارشی ساخته و مدیریت کنید.

حتما بخوانید :)  چگونگی پاک کردن حافظه کش DNS بر روی MAC , Windows , Chrome

با استفاده از یکی از روش‌های فوق، شما می‌توانید لینک‌های کوتاه را در وردپرس بسازید و مدیریت کنید. هر روشی که برای شما مناسبتر و آسانتر است، راه حل مناسبی برای شما خواهد بود.

کوتاه ‌کردن لینک با Bring Back the Get Shortlink Button

کوتاه ‌کردن لینک با Bring Back the Get Shortlink Button

تا نسخه 4.4 وردپرس ، یک گزینه دیگر در کنار قسمت “ویرایش پیوند یکتا” وجود داشت که می‌توانستیم لینک کوتاه را از طریق آن دریافت کنیم، اما اکنون که این گزینه وجود ندارد استفاده از هر کدام از روش‌هایی که در قسمت بالا به آن‌ها اشاره شد امکان‌پذیر است و ما در ادامه نحوه استفاده از یکی از افزونه های پرکاربرد برای ساخت لینک کوتاه در وردپرس آموزش خواهیم داد.

اگر از افزونه “Bring Back the Get Shortlink Button” استفاده ‌کنید، می‌توانید به راحتی لینک‌های خود را کوتاه کنید. این افزونه، دکمه “Get Shortlink” که در نسخه‌های قدیمی‌تر وردپرس وجود داشته را به پنل ویرایش نوشته‌ها و صفحات بازمی‌گرداند.

برای استفاده از این افزونه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد پنل مدیریت وردپرس شوید.
  2. . به قسمت “افزونه‌ها” بروید و بخش “افزودن جدید” را انتخاب کنید.

( برای یادگیری دقیق نصب این افزونه می‌توانید بر روی این جمله: “نحوه نصب افزونه وردپرس – قدم به قدم برای مبتدیان” کلیک کنید تا به این قسمت از آموزش‌های ویراوردپرس دست پیدا کنید.)

  1. در صفحه جستجو، “Bring Back the Get Shortlink Button” را جستجو کنید.
  2. افزونه را پیدا کردید؟ کلیک کنید بر روی “نصب” و سپس “فعال‌سازی” را برای فعال کردن آن انتخاب کنید.
  3. حالا وقت آن است که از دکمه “Get Shortlink” استفاده کنید. بروید به بخش “ویرایش نوشته” یا “ویرایش صفحه” و متوجه خواهید شد که دکمه “Get Shortlink” به نوار ابزار ویرایشگر اضافه شده است.
  4. با کلیک بر روی دکمه “Get Shortlink”، لینک کوتاه مربوط به صفحه یا نوشته فعلی را دریافت خواهید کرد.
حتما بخوانید :)  در WordPress 5.3 چه امکاناتی اضافه می شود به همراه تصاویر

با استفاده از افزونه “Bring Back the Get Shortlink Button” می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به ابزارهای دیگر، لینک‌های کوتاه خود را در وردپرس ایجاد کنید.

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی اهمیت لینک در وردپرس یا همان پیوند یکتا پرداختیم و دریافتیم که برای محتواهای فارسی می‌بایست پیوندیکتای انگلیسی معادل با جمله‌ای که در تگ اچ وان قرار داده اید، انتخاب کنید. لینک‌ها می بایست کوتاه، بامفهوم و انگلیسی بوده تا از نظر گوگل قابل قبول باشند. روش های مختلفی را در بالا برای ساخت لینک کوتاه در وردپرس معرفی نمودیم و کار با یکی از افزونه‌های مهم برای این موضوع پرداختیم.

امیدوار هستیم که این مقاله آموزشی برا‌یتان مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم به شما عزیزان در پیشرفت و یادگیری مطالب جدید و کاربردی کمکی کرده باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بر روی جمله: “مقالات آموزشی ویرا وردپرس” کلیک نمایید تا شما را به این صفحه هدایت کنیم.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید